و من دوست دارم صدایت کنم ...

مجموعه شعر فارسی - احمد نیکنامی

و من دوست دارم صدایت کنم ...

مجموعه شعر فارسی - احمد نیکنامی

جوانی!

چون شمع آتشم بزن خود در میان برقص 

من دورم از تو ، در بر بیگانگان برقص! 

 

لبهات رنگ خون من است، ای طبیب عشق 

درمان دردهای مرا چون ساقیان برقص 

 

تا آنکه چشم زخم حسودان نبیندت 

دزدانه آ به خلوتم و در نهان برقص 

 

«من پیر سال و ماه نی ام ، یار بیوفاست» 

تا ازخودم برون ببری ای جوان برقص..... 

نظرات 40 + ارسال نظر
tara 1392/02/19 ساعت 10:02 http://chkideehsas.blogfa.com

________¤¤¤¤¤¤¤¤____________¤¤¤¤¤¤¤¤¤
_______¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤_______¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
_____¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤__¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
___¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤_______¤¤¤¤¤
__¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤_________¤¤¤¤
_¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤________¤¤¤¤
_¤¤¤¤¤¤¤¤ مهربون همیشگی ¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤_____¤¤¤¤
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤___¤¤¤¤¤
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ من آپم ¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤_¤¤¤¤¤¤
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ گذری ¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ نیم نگاهی ¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
_¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ نظری ¤¤¤¤¤¤¤
__¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
____¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
______¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
_________¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
____________¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
______________¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
_________________¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
___________________¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
_____________________¤¤¤¤¤¤
______________________¤¤¤¤
_______________________¤¤

با سلام و درود فراوان

خوشحالم از این که همشهری فهیم و ادیبی چون شما داریم .
از نظر لطفتان به بنده صمیمانه سپاسگزارم
اندک بضاعتی اگر در آثار حقیر پیدا شود از تشویق ها و رهنمودهای شما عزیزان است . امیدوارم همواره یاران
هم باشیم .

_____آپم_____#####___________#####
_____آپم___##_____##_______##_____##
_____آپم___##__##__##__#_##___##__##
_____آپم____#__###__##___#___###__#
_____آپم_____#___________________#
_____آپم_____#___________________#
_____آپم____#_____###_____###_____#
_____آپم____#_____###_____###_____#
_____آپم_____#________###________#
_____آپم_____#________###________#
_____آپم______#___#_________#___#
_____آپم_______#___#########___#
_____آپم_____##_________________##_
_____آپم___##_________###_________##
_____آپم__#_________________________#
_____آپم__#____#_______________#____#
_____آپم__#____#_______________#____#
_____آپم__#____#_______________#____#
_____آپم__#____#_______________#____#
_____آپم___#__#_______###_______#__#
_____آپم____###_________________###
_____آپم_______#_#####___#####_#
_____آپم________#_____#_#_____#
_____آپم________#_____###_____#
_____آپم________#_____#_#_____#
_____آپم_________#####___##### جوجووووووو
ولی اگ میخوایی بیای 1 نظر بزاری و بری اصن نمیخاد ببینی

ببینم چیکار میکنی کمتر از 4 تا قبول نیسااااااااااااااا
اووووووووومممممممممممم
منتظرم گلم

ساغر 1392/02/01 ساعت 16:14 http://saghar85.blogfa.com/



رفته ای

و من هر روز

به موریانه هایی فکر می کنم

که آهسته و آرام

گوشه های خیالم را می جوند .

تا بی "خیال" نشده ام

برگرد !



از : رضا کاظمی




درپناه حق
سربلند باشید و مملو از غرور

رها 1392/01/29 ساعت 15:36

فـلک بـا سـا ز من نـاســاز گـشتـه
دلــم مـرغـی ، اسـیـر بــاز گـشتـه

گلـویــم بُغـض تـنهــایـی گـرفـتـــه
تـمــا م حـســرتـــم آ وا ز گـشـتـه
"راوی"

رها 1392/01/29 ساعت 15:28

صداکن مرا...
صدای توخوب است.
صدای تو سبزینه ی آن گیاه عجیبی ست
که درانتهای صمیمیت حزن روید.

چشم هایم بہ در است...
دوست خوب من خیلے وقتہ از کوهستان برگشتم!نمےآیے؟!

رها* 1392/01/28 ساعت 14:56

سلام استاد
این روزهادرکدامین آرامشی که ناآرام میکنی دنیای مارا...؟!

امیدکه درشادیهایتان انتظارمان رافراموش نکنید!

منتظریم برای لذّت بردن ازاشعارجدیدتون...

چون سروسبزواستواربمانید.
ان شاءالله..............

tara 1392/01/28 ساعت 14:16 http://chkideehsas.blogfa.com

سلام...
بیخودی پرسه زدیم، صبحمان شب بشود

بیخودی حرص زدیم،سهممان کم نشود

ما خدا را با خود، سر دعوا بردیم و قسمها خوردیم

ما به هم بد کردیم، ما به هم بد گفتیم

ما حقیقت هارا، زیر پا له کردیم

...و چقدرحظ بردیم، که زرنگی کردیم

روی هرحادثه ای، حرفی از مهر زدیم

از تو من میپرسم ، ما که راگول زدیم؟؟؟

رها 1392/01/26 ساعت 20:25

جـــــا خــــوش کــــرده ای...

دَر تــَــمامِ عاشِـــقـــانه هـــــایم...

میــــخواهـــم از نـــوشتــن استــِعفــا بـِـدَهَـــم...

امــــا...

نـــه تـــو رهـــا میکنــــی دلـــــم را...

نــــه شـــاعـــرانـــه هایم دل میـــکَننـد از تــــو...

ساغر 1392/01/21 ساعت 13:57 http://saghar85.blogfa.com/

دیرگاهیست
بالهایمان را آویخته ایم به جالباسی
عادت کرده ایم به زمین
زمین جای گرم و نرمیست
چه خیال اگر چشمهایمان را خواب
چه خیال اگر دلهایمان را آب برده است

سلام
برای عرض ادب خدمت رسیدم
روزهایتان سرشار از غزل و موسیقی

ا.ن 1392/01/18 ساعت 14:02

سلام:

لطیفه ایست نهانی که عشق از او خیزد
لطیفه ایست نهانی که عشق از او خیزد
لطیفه ایست نهانی که عشق از او خیزد



لطیفه ایست نهانی که عشق از او خیزد
که نام آن نه لب لعل و خط زنگاریست

جمال شخص نه زلف است و عارض و خال
هزار نکته در این کار و بار دلداریست



هزار نکته در این کار و بار دلداریست
هزار نکته در این کار و بار دلداریست
هزار نکته در این کار و بار دلداریست..

tara 1392/01/14 ساعت 17:20 http://chkideehsas.blogfa.com

امیدوارم با جمع کردن هفت سین نوروزی

قرآنش نگهدارتان، آینه اش روشنایی زندگیتان

سکه اش برکت عمرتان،سبزیش طراوت و شادابی دلتان

ماهی اش شوق ادامه زندگیتان را به شما هدیه دهد

امروز دمی به سرکنم من باتو
خشکیده لبم که ترکنم من باتو

سالهاست که دل به 13غم گیراست
این 13رابه درکنم من باتو...

سیزدتون به در
غصه هاتون پرپر...

رها* 1392/01/10 ساعت 10:28

ندگـﮯ بـرآﮮ هر آدمـﮯ !

از یـڪ روز،

از یـڪ جــآ،

از یـڪ نفـر،

بـہ بعـد...!

دیگـر هـیچ چیـز مثـل قبـل نیستــ!

نـہ روزهآ، نـہ رنگ هآ، نـہ خیـآبـآטּ هآ

همـہ چیـز مـﮯ شـود:

دلتنگـﮯ...!

اکبری 1392/01/06 ساعت 17:05

سال نو مبارک.

امیدوارم روزهای زیبایی در انتظارتان باشد.

سلام
به روزم ومنتظرنگاهتان...

رها* 1392/01/04 ساعت 19:15

دل من تنگ دو ماهی بلاست

و سرم مزرعه ی سبزه ی عید

در نگاهم سیبی است که به دستور تو سرخ است و لذیذ

سنجد سادگی از لحن کلامم پیداست

غزلم سرکه ی انگور و شراب

چشم من سیر ز هر منظره ای است

تا تو هستی و تو را می بینم

سمنو مزه ی احساس من است

سینی خاطره ها را چیدم

تا که در یاد تو سرسبز شوم

یاد تو هر چه که تکرار شود تازه تر است

باز هم فصل بهار

رویشی در دل من

قد یک ارزن کوچک سر شوقی دارم

قد یک باغ، امید

دل من مزرعه ی یاد خداست

دانه بکار و ببین

خوشه ی عشق و کمال

من بهارم زیباست

لحظه ی رستن من از دل خاک سیاه

لحظه ی پروازم از دل پیله ی تنگ

وه چه سبزم ،چه لطیف

وه چه شادم ،چه سبک

یک نفر از ته دل با صدای خود من می گوید:

«فصل دیدار مبارک بادت

لحظه هر لحظه بهاری دگر است»

آی از قافله ی سبز شدن جا نمانی دل من ...

عیدتان مبارک...

سال نوی شما مبارک جناب دکتر.
موفق باشید و برقرار .

سلام عزیزم
وب خیلی قشنگی داری لطفا منو لینک کن
خوش حال میشم به وب من هم سری بزنی

tara 1391/12/21 ساعت 13:24 http://chkideehsas.blogfa.com

حافظ گشوده ام:
چه زیباست فال تو
حتما قشنگ می شود..امسال حال تو
با ان زبان فاخر وایرانی اصیل
فرخنده باد
روزو شب وماه وسال تو

سلام شاعر...
هرروزکه میگذردمن ضعیف ترمیشوم،
این ویروس تنهایی کم کم ازپایم درمی آورد!
دیگردستانم رایارای نگه داشتن چیزی نیست،
تمام کلمات ازدستم می افتند!!!
ودیگرزبانم راچرخشی به زیبایی الفاظ نیست!
سکوتم رامعنی کن...

tara 1391/12/03 ساعت 19:40 http://chkideehsasblogfa.com/

منو خدا هر روز فراموش میکنیم
من لطف های او را .......
او خطا های من را....

ساغر 1391/12/02 ساعت 14:32 http://saghar85.blogfa.com/

نمایشگاه زده ام

بیا و تماشا کن

تمام روزهای نبودنت را آه کشیده ام

و با حسرت قاب گرفته ام . . .
.
.
مثل همیشه
شما محشرید

mortaza 1391/11/29 ساعت 15:26

هی غریبه!
شب عروسی کت و شلوار سیاه نپوش
بانوی من سیاه را دوست ندارد
بند کراواتت را بگذار او سفت کند
این کار را دوست دارد
وقتی دستانت را می گیرد
دستانش را فشار بده
این کار آرامش می کند
زحمت تاج عروسی را نکش
من سلیقه اش را می دانم برایش گرفته ام
خلاصه کنم آقا
جان تو و جان بانوی من...
.
.
.
.
خیلی این متنو دوس دارم...

سیندخت 1391/11/28 ساعت 21:48

احتیاج به مستی
نیست ؛ یک استکان
چای هم دیوانه ام میکند وقتی
میزبان تو باشی ...

سیندخت 1391/11/28 ساعت 21:47

سلام،کم لطف شدیدا!
منتظرتونم

سلام دکترعزیز...
نوشته های بیمارم نیازمندطبابت دستان شفابخش توست!دیربیایی خواهندمردوبازهم کالبدشکافی آن را ازتیغ انتقادات توخواهانم!!!

در کوی نیکنامی ما را گذر ندادند !

اعظم رمضانی 1391/11/21 ساعت 20:20

ای جوان برقص...زیبا بود...موفق باشید...

تورابه خوان خالی خویش می خوانم
خسته ی راه نشوی
خوان تهی ام رابه خانه ات می گسترم!
نظربفرمایید:

"تورفتی و
شب آمدو
پلکهایم به سجده افتاد،
نمازنیمه شبم
حاجت
برای طلوع تواست!!!"

نقدتون ارزشمند...



kimia 1391/11/21 ساعت 03:09 http://www.kimia1h.blogfa.com

خواستم از پشت چشمهایش را بگیرم

دیدم طاقت اسمهایی که میگوید را ندارم...

این غربت روانی دندانه دار من

این اشک های تازه بی اختیار من


ابری شبیه این غزل از دور می رسد

با دست های خالی و بی اعتبار من


بر شعر من کشاله شب راه می رود

در خون پاره باکره ی افتخار من


اینجا همیشه گریه سروقت میرسد

باکفش های خیس بیاتا کنار من


دستت برای موی سرت تیغ میشود

در انعکاس واقعه ی سنگسار من


در لابه لای جنگل کودشت گم شدی

آن شب که ایل رفت به سوی تبار من


حالا در این کویر تورا داد می زنم

این است کار من و روزگار من

گذری عاشقانه 1391/11/19 ساعت 10:30

سلام آقای دکتر.
خیلی زیباست.

این قسمتشو خیلی دوست دارم:

دزدانه آ به خلوتم و در نهان برقص
...

عاشقت هستم عزیزدل،نمی دانی مرا؟!
ازنگاهت عشق می زاید،نمی خوانی مرا؟!

یوسفی ولحظه ای مهمان تنهایی من
دامنت گیرم نرو،یکدم نمی مانی مرا؟!!!

دعوتین به خوانش چندکلام ازدلتنگی های من...

kimia 1391/11/17 ساعت 02:30 http://www.kimia1h.blogfa.com

سلام استاد.دیگه یادی از فقیر فقرا ها نمیکنید. ممنونم که قابل دونستید و لینکم کردید.ممنونم. شعرتون مثل همیشه زیبا و دلنشین.

سلام
زیباست

سلام.بسیار عالی...

ارزش عمیق هر کسی به اندازه حرفهایی است که برای نگفتن دارد.

رها 1391/11/13 ساعت 19:22

پروانه ام که درآتش شمع توسوختم،
می سوزم وبه خیال تورقص میکنم!
اینگونه عشق می سوزدهردورا
شمع راباشعله وپروانه به شمع
ماهمه سرگشته به کارخویشتنیم
ازخودبه جستجوی خویش برخاسته ایم!
توجوانترینی ...
واین شعرنیز!!!

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد