و من دوست دارم صدایت کنم ...

مجموعه شعر فارسی - احمد نیکنامی

و من دوست دارم صدایت کنم ...

مجموعه شعر فارسی - احمد نیکنامی

ساده لوح!

چه ساده گفت با من که دوستم ندارد

تمام وعده ها را به هیچ می شمارد


گذشت از کنارم به ریشخندی و گفت

که هرچه عشق و مهر است به باد می سپارد!


و نیز گفت دیری ست مرا ز یاد بُرده است

و در خیال نقشی ز من نمی نگارد


عنان دیده ام را به دست گریه دادم

که اشک در دل او مگر اثر گذارد


چو دید اشکهایم به سرخوشی چنین گفت

برای چشم خوب است اگر کمی ببارد!!


نخواند لحن دردم، ندید روی زردم

و خواست در دل من نهال غم بکارد


چقدر ساده هستم که با تمام اینها

هنوز باورم نیست که دوستم ندارد !



نظرات 3 + ارسال نظر
ا.ن 1391/07/02 ساعت 17:48

*۱۱*

و هر چه اشک می ریزم تو
به مهر بانی و شوخی می خندی
انگار تا کور نشوم
باورم نخواهی کرد....!!!

سلام
ضمن سلام به همه .خصوصا خانوم فرهمند و دکتر نیکنامی و علی محمدی
احتراما لازم به توضیح است جناب اقای دکتر انصافا از شاعران توانای کشورمون هست که قلم خوبی هم در نقد دارند و اشعار غیر عاشقانه ی زیادی هم سروده اند .ایشان انتقاد پذیر و بسیار محترمند و موجبات افتخار بنده است که عرض کنم افتخار شاگردی ایشان را دارم و داشتم .دکتر سنگ صبور شاعرانی زیادی از شهرمان بودند و هستند .یادش بخیر انجمن ادبی سال های دور شهرمان که دکتر نیکنامی چون نگینی در ان می درخشید .بنده به عنوان اولین موسس انجمن ادبی میانه که سند ان در اداره ارشاد احتمالا موجود است دوست دارم یادی از شاعران ان دوران بکنم
یادشان بخیر و نیکی
1.حسین قاسمی/2اسماعیل فرزانه /حسین صادقیان/حسن گلمحمدی/مریم ماهیار /علی شیخ الاسلامی بی معرفت عزیز که دلم براش لک زده و شدیدا هم دلم براش تنگ شده /لعیا جانحمدی/سعیده جابری/کمال کبیری /اصغر نبیلوی پر طرفدار/دکتر احمد نیکنامی/جاوید/حاج حسینی/موسوی/ارقیشی/فتحی /نور بخش/دکتر قوطاسلو/علی ناصری/بابا خانی/در همجانی /و دیگرانی که متاسفانه نامشان در یادم نیست.

من کوچکتر از آنم که استاد کسی باشم.شما لطف دارید . راستی یادشان بخیر.خیلی هایشان بسیار بی معرفت بودند و هستند مثل من و تو...!

کمال کبیری 1390/12/18 ساعت 07:31

یک بار یک همچین چیزی از «ایسی» شنیده بودم. دقیق یادم نیست. البته من می دونم موضوع چی می تونه باشه ولی یاد اون شعر افتادم گمونم مال سال های هفتاد و پنج و شش باید باشه.

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد